ျမင့္ေထြး (ဟိုတယ္/ခရီး)

ကိစၥမ်ားၿပီး၍ စက္ႏႈိးထားေသာကားမွာ စတင္ထြက္ခြာစဥ္ အင္ဂ်င္သံႏွင့္ ရုန္းအားေၾကာင့္ ကားအေလးခ်ိန္က စီးစီးပိုးပိုးရွိသလို ျဖစ္ေနသည္ဟုျမင္သည္။ သဲေသာင္ျပင္တြင္ ျဖတ္ေမာင္းျခင္းေၾကာင့္လားဟုလည္း ေတြးမိသည္။ သည္လုိအျဖစ္မ်ိဳး၊ ၾကားဖူးေသာ္လည္း တစ္ခါမွ်မၾကံဳဖူး။

ယာဥ္ေမာင္းက ဂီယာၾကီးျဖင့္ ေသာင္ျပင္တစ္ေလွ်ာက္ မွန္မွန္ေမာင္းေနသည္။ ေမာ္ေတာ္ကား၏ေနာက္တြင္ ဆုိင္ကယ္တစ္စီးလွ်င္ လူႏွစ္ေယာက္စီျဖင့္ဆုိင္ကယ္ငါးစီးကလုိက္ပါလာသည္။ ဆိုင္ကယ္ငါးစီးတြင္ ဆုိင္ကယ္ေမာင္းသူ၊ မိမိတစ္စီး၊ ေနာက္တစ္စီးတြင္ ဧရာ၀တီတိုင္းတာ၀န္ခံ၊ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ ေနာက္တစ္စီးတြင္ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးႏွင့္ က်န္သူမ်ားကေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႔မွျဖစ္သည္။ ယာဥ္ေမာင္းမွာ သဲမ်ား၏ အေျခအေနကိုၾကည့္၍ ကမ္းေျခသို႔ေရာက္သြားလိုက္၊ ကမ္းေျခႏွင့္ေ၀းရာသို႔ ေရာက္သြားလုိက္ျဖစ္ေနသည္။ အျမင္မွား၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွား၍ သဲပြထဲေမာင္းမိၿပီး ယာဥ္နစ္သြားလွ်င္ ျပန္ရုန္းထြက္ရန္မလြယ္၊ ရုန္းထြက္၍မရမီ ပင္လယ္ေရတက္ခ်ိန္ႏွင့္ၾကံဳပါကပင္လယ္ထဲယာဥ္ျမဳပ္သြားႏုိင္သည္။ ဒါေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းမွာ သဲအေၾကာကိုၾကည့္ၿပီး၊ သတိထားေမာင္းႏွင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ယာဥ္နစ္သြားလွ်င္ ေနာက္ထပ္ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီးကို ထပ္မံေခၚယူဖို႔ရန္မလြယ္။သည္ပစ္ကပ္ကားတစ္စီးကိုပင္ သည္ေဒသမွာ ခက္ခက္ခဲခဲရွာေဖြ၍ အကူအညီေတာင္းထားရျခင္းျဖစ္သည္။

သည္လုိအေတြ႕အၾကံဳမ်ိဳးတစ္ခါဖူးမွ် မၾကံဳခဲ့ဖူး၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း အံ့့ၾသေနမိသည္။ သည္ထက္ဆုိး၀ါးေသာ အေျခအေနမ်ားကုိ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ဖူးၿပီး၊ ခက္ခဲေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကိုခ်ကာ ကိုယ့္တပည့္၏ မုိင္းနင္းမိထားေသာ ေျခေထာက္တစ္ဖက္မွ အေၾကာမ်ား၊ အသားမ်ားတန္းလန္းျဖင့္ သြင္သြင္က်ိဳးေနသည့္ အရိုးအား ေသြးထြက္မလြန္ေစရန္အတြက္ ကိုယ္တုိင္လွီးခုတ္ျဖတ္ေတာက္ကာ အေရးေပၚကုသေပးခဲ့ရမႈမ်ား၊ ယခုပင္စကားေျပာေနဆဲ၊ အမိန္႔ေပးေနဆဲ၊ တပည့္မ်ား၏ ရုတ္ခ်ည္းအသက္ခႏၶာစြန္႔လႊတ္ခဲ့မႈမ်ား၊ ညာဥ့္နက္သန္းေခါင္အခ်ိန္မ်ားတြင္ လူေသေကာင္မ်ား၏ ခႏၶာကိုယ္မ်ားကို ျမဳပ္ႏွံခဲ့ရမႈမ်ား၊ မ်ားစြာၾကံဳေတြ႕ရင္ဆုိင္ခဲ့ရေသာ္လည္း ယခုၾကံဳေတြ႔ရေသာ အေတြ႔အၾကံဳကေတာ့ အထူးအဆန္းလိုျဖစ္ေနသည္ကိုေတြးရင္း သည္ခရီးစဥ္၏အစကို ျပန္လည္စဥ္းစားမိသည္။

သည္ခရီးက ဟိုင္းႀကီးကၽြန္းေဒသတြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပခရီးသြားလုပ္ငန္းတိုးတက္ေရးအတြက္ ကနဦးႀကိဳးစားမႈဟုဆိုရမည္။ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားပြဲေတာ္အား ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားပြဲေတာ္ကဲ့သုိ႔ ကာလရွည္စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပႏုိင္ေရးအတြက္ လုိအပ္ေသာ တည္းခုိေနထုိင္ေရး၊ ေလ့လာလည္ပတ္ႏုိင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရန္ တာ၀န္ေပးအပ္ခ်က္အရ၊ ေနျပည္ေတာ္မွ ရန္ကုန္၊ ရန္ကုန္မွ ပုသိမ္၊ ပုသိမ္မွ ေမာ္တင္စြန္းသို႔ ခရီးရွည္လာေရာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေနျပည္ေတာ္မွ ပုသိမ္သို႔သြားေရာက္ရာလမး္ခရီးမွာ ၿမိဳ႕ျပမ်ားႏွင့္ လယ္ကြင္း၊ ငါးကန္မ်ားအား ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္ျခင္းျဖစ္၍ မိမိအတြက္ မထူးဆန္းလွေသာ္လည္း၊ ပုသိမ္ၿမိဳ႕မွ ထြက္သည္ႏွင့္ ရာဘာသစ္ေတာႀကီးမ်ားကို ျဖတ္သန္းၿပီး ေတာင္မ်ားကိုတက္၊ ေတာင္ေၾကာတစ္ေလွ်ာက္ေမာင္း၍ ေတာင္ေစာင္းမ်ားအတုိင္း စုန္ဆင္းကာ အေကြ႔အေကာက္မ်ားျဖင့္ ရခိုင္ရိုးမ၏ ေတာင္ေၾကာအဆံုး၊ အဖ်ားကို ျဖတ္သန္းေနျခင္းကေတာ့ ေဒသစိမ္းျဖစ္၍ ဆန္းလွသည္။

ယာဥ္ေမာင္း၏ ေျပာျပခ်က္အရ သည္လမ္းခရီးတြင္ ေတာဆင္မ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာမႈကို ၾကံဳေတြ႔ရတတ္ၿပီး၊ ထိုသို႔ဆံုေတြ႔ရခ်ိန္တြင္ ယာဥ္ကိုရပ္တန္႔ကာ အသင့္ေစာင့္ၾကည့္ေနရေၾကာင္း၊ ရန္မူရန္အျပဳအမူမ်ိဳးျဖစ္လာပါက ေျခာက္လွန္႔ျခင္း (သို႔မဟုတ္) လြတ္ရာသို႔ ေရွာင္ေျပးရေၾကာင္း ၾကိဳတင္ေျပာျပထား၍ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္လည္းရွိလွသည္။ လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ရာဘာေတာၾကီးမ်ားျဖင့္ စိမ္းစိုညိဳ႕မႈိင္းကာ ေဂဟစနစ္အား အေထာက္အကူျပဳေနသည္ကို အားရဖြယ္ေတြ႔ရသည္။ ကားတစ္စီးစာေက်ာ္ေက်ာ္သာ လမ္းမွာက်ယ္ၿပီး လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ျပင္ဆင္ေနဆဲျဖစ္၍ ေခ်ာေမြ႔မႈမရွိလွေသာ္လည္း တစ္နာရီ(၅၀)မိုင္ခန္႔ေတာ့ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္သျဖင့္ အဆင္ေျပသည္ဟုဆုိရမည္။ မနက္ေစာေစာ ပုသိမ္မွ ထြက္လာခဲ့သျဖင့္ ခရီးတစ္၀က္၊ ငရုပ္ေကာင္းေက်းရြာရွိ ထမင္းဆုိင္တြင္ရွိသည့္ ဟင္းလ်ာႏွင့္စားျဖစ္သည္။ ငရုပ္ေကာင္းေက်းရြာတြင္ ေန႔လည္စာမစားျဖစ္ပါက ေရွ႕ခရီးတြင္ စားေသာက္ရန္ အဆင္မေျပႏုိင္ေတာ့ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ေမာ္တင္စြန္းေရာက္ေတာ့ ညေနေစာင္းေနၿပီ။ တည္းခုိမည့္ Silence တည္းခုိခန္းသို႔ ၀င္ေရာက္ၿပီး ပစၥည္းမ်ားေနရာခ်ကာ စားေသာက္ေရးအတြက္ စီစဥ္ရသည္။ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ လာေရာက္ျခင္းျဖစ္၍ တည္းခုိခန္းပိုင္ရွင္မွ တည္းခုိေနထို္င္မႈအား ေမတၱာျဖင့္ ကူညီေပးေသာ္လည္း၊ စားေသာက္မႈကေတာ့ မိမိတို႔မွတစ္ဦး၊ တစ္ရက္ကုန္က်စရိတ္ကို ညွိႏႈိင္းသတ္မွတ္ကာေပးေခ်သည္။ (၃)ရက္ခန္႔တည္းခုိၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရက္ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္၍ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထုိင္ၿပီး၊ ကိုယ္တုိင္ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကသည္။

ထုိအခ်ိန္က ေမာ္တင္စြန္းတြင္ တည္ေဆာက္ၿပီး၊ တည္ေဆာက္ဆဲ တည္းခုိခန္းမ်ားမွာ (၄)လံုးသာရွိသျဖင့္ အခန္းအေရအတြက္မွာ ဘုရားပြဲသို႔လာေရာက္ေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပဧည့္သည္မ်ားအတြက္ လံုေလာက္မႈမရွိသည့္အျပင္ အဆင့္အတန္းလည္းမမီသည့္အတြက္ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈႏွင့္ သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ အဆင့္အတန္းမ်ိဳးေရာက္ရွိေစရန္ႏွင့္ ခရီးစဥ္ေဒသတစ္ခုအျဖစ္ျဖစ္ေပၚရန္စတင္ႀကိဳးပမ္းတြန္းအားေပးၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ခရီးစဥ္ေဒသတစ္ခုျဖစ္ေပၚေစရန္ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားအခုိင္အမာအျပည့္အစံုရွိရန္ လိုအပ္ပါသည္။ အဆုိပါအခ်က္မ်ားတြင္ သမိုင္းေၾကာင္းရွိျခင္း၊ လည္ပတ္စရာမ်ားရွိျခင္း၊ ေလ့လာစရာမ်ားရွိျခင္း၊ တည္းခုိေနထုိင္မႈမ်ားရွိျခင္း၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ ေဒသထြက္အမွတ္တရပစၥည္းအေရာင္းဆုိင္မ်ားရွိျခင္း၊ ေဒသေနျပည္သူတို႔၏ ရိုးရာ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳမႈ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားရွိျခင္း၊ သဘာ၀တရားမ်ားျပည့္စံုစြာရွိျခင္း၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္သြားလာမႈလြယ္ကူျခင္း စသည့္အေျခအေနမ်ားသည္ ခရီးစဥ္ေဒသတစ္ခုျဖစ္ေပၚရန္ အဓိကအေထာက္အကူျပဳေစပါသည္။

ေမာ္တင္စြန္းဘုရားတည္ရွိရာ ဟိုင္းႀကီးကၽြန္းသည္ အေလာင္းဘုရားလက္ထက္မွသည္၊ ဘႀကီးေတာ္မင္းလက္ထက္အထိ ျမန္မာဘုရင္မ်ားႏွင့္ အဂၤလိပ္တို႔၏ သမိုင္းအေျခခံအေၾကာင္းအရာမ်ားရွိေနျခင္း၊ ေမာ္တင္စြန္းဘုရား၏ ႀကီးျမတ္ေသာ ထူးျခားဆန္းၾကယ္သည့္ ဂုဏ္အဂၤါမ်ားရွိျခင္း၊ ရခုိင္ျပည္နယ္မွ ဆင္းဆက္လာေသာ ရခုိင္ရိုးမေတာင္တန္းမွာ ေမာ္တင္စြန္းရွိ ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္သို႔တုိင္ေအာင္ အဆံုးသတ္ငုတ္ဆင္းသြားျခင္း၊ ရခုိင္တိုင္းရင္းသားမ်ား အမ်ားစုေနထိုင္ရာျဖစ္ျခင္း၊  ပင္လယ္ငါးဖမ္းျခင္းလုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳျခင္း၊ ဟုိင္းႀကီးကၽြန္းႏွင့္ မနီးမေ၀းတြင္ သမီးလွကၽြန္း(လိပ္ကၽြန္း)ရွိျခင္း၊ အဆုိပါကၽြန္းတြင္ ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာနမွ ပင္လယ္လိပ္သားေဖာက္ေမြးျမဴျခင္းလုပ္ငန္းရွိျခင္း၊ ျပန္႕ျပဴးေသာသဲေသာင္ျဖဴျဖဴရွိျခင္း၊ ပင္လယ္ထဲ ေရခ်ိဳးဆင္းရန္ႏွင့္ သဲေသာင္တြင္ေဆာ့ကစားရန္ ေကာင္းမြန္ျခင္း၊ ေနမင္းႀကီး ပင္လယ္ထဲမွ ထြက္ေပၚလာသည္မွ ပင္လယ္ထဲသို႔ နစ္၀င္သြားသည္အထိ လွပသည့္ရႈခင္းကို တစ္ေနရာတည္းမွ ၾကည့္ရႈႏုိင္ျခင္း၊ စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ား စံုလင္စြာတည္ရွိေနသည့္အတြက္ ျပည္တြင္းျပည္ပခရီးသြားမ်ား အလြန္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္မည့္ ခရီးစဥ္ေဒသတစ္ခုျဖစ္၍ ေဖာ္ထုတ္ျမွင့္တင္ေၾကာ္ျငာေဆာင္ရြက္မည္ဆုိပါက ဧရာ၀တီတိုင္းအတြင္း ကမ္းေျခမ်ား၌ အပန္းေျဖခရီးစဥ္မ်ားအျပင္ ေဒသႏၱရဗဟုသုတမ်ားပါေလ့လာႏုိင္ေသာ ခရီးစဥ္တစ္ခုအျဖစ္ထပ္မံျဖစ္ထြန္းလာႏုိင္ပါသည္။

ေမာ္တင္စြန္းဘုရားပြဲသို႔ လာေရာက္ေသာ ဧည့္သည္မ်ား တည္းခုိႏိုင္ရန္အတြက္ တည္းခုိခန္းမ်ားေဆာက္လုပ္ရန္ ေျမေနရာမ်ားေရြးခ်ယ္ရွာေဖြရာတြင္ ဘုရားႏွင့္နီးေသာေနရာ၊ သြားလာရန္ လြယ္ကူေသာေနရာ၊ ေျမလြတ္ေျမလပ္ရွိေသာေနရာ၊ ေရရရွိႏုိ္င္ေသာေနရာ၊ ႏုိင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲမ်ား ရဟတ္ယာဥ္ျဖင့္ လာေရာက္ပါက ဆင္းသက္ႏုိင္ေသာေနရာ၊ ပင္လယ္ႏွင့္နီးေသာေနရာ၊ ေရခ်ိဳး၍ ရေသာေနရာ၊ သဘာ၀အလွအပမ်ားကို ၾကည့္ရႈခံစားႏုိင္ေသာ ေနရာစသည္ျဖင့္ ဘက္စံုေထာင့္စံုေကာင္းမြန္ေသာေနရာကို ဟိုင္းႀကီးကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္မွ ဌာနဆုိင္ရာတာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္အတူ ရွာေဖြၾကရာ ေမာ္တင္စြန္းေစတီေတာ္ ေတာင္ဘက္လမ္းေဘးတြင္ စားက်က္ေျမ(၆.၂၂)ဧကကို ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကသည္။

အဆုိပါ(၆.၂၂)ဧကတြင္ အမွန္တစ္ကယ္တည္းခုိခန္းေဆာက္လုပ္ႏုိင္သည့္ေျမမွာ (၃.၇၈)ဧက ရွိပါသည္။ ပင္လယ္ကမ္းေျခဧရိယာ(၁.၃၄)ဧက၊ သုႆန္ေျမ(၀.၄၆)ဧက၊ ရဟတ္ယာဥ္ကြင္း(၀.၆၄)ဧကကို ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ရသည္။ တည္းခုိခန္းတည္ေဆာက္ႏုိင္မည့္ ဧရိယာ၏ ပင္လယ္ဖက္မ်က္ႏွာစာကမ္းေျခအရွည္မွာ (၁၄၇၀) ေပရွည္သျဖင့္ တည္းခုိခန္းေဆာက္လုပ္မည့္ လုပ္ငန္းရွင္(၃)ဦးကို အပိုင္းလုိက္ခြဲျခားသတ္မွတ္ေပးၿပီး၊ ေမာ္တင္စြန္းပြဲေတာ္အမီ အၿပီးတည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ အနီးကပ္ႀကီးၾကပ္ကာ ကိုယ္တုိင္လည္း အပင္ပန္းခံ ပံ့ပိုးကူညီေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကရသည္။

တည္းခုိခန္းတည္ေဆာက္မႈအတြက္ ကိုယ္တုိင္ေျမတုိင္းျခင္း၊ ေျမရွင္းျခင္း၊ ပဋက္ရိုက္ျခင္း၊ တည္ေဆာက္ေရးပစၥည္းမ်ား အခ်ိန္မီေရာက္ရွိေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အခ်ိန္မီၿပီးစီးေရးအတြက္ ၾကပ္မတ္ျခင္း၊ ေန႔စဥ္ၿပီးစီးမႈအေျခအေနမ်ားႏွင့္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံုမ်ားကို ဟိုင္းႀကီးကၽြန္းေရတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္သို႔ သြားေရာက္ကာေနျပည္ေတာ္သုိ႕ Viber ၊ ေၾကးနန္းျဖင့္ေပးပို႔ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ေရကန္တူးရန္ ေနရာေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ စမ္းေခ်ာင္းအားတမံပိတ္ကာ ေရခ်ိဳစုေဆာင္းျခင္း၊ ေရဆိုးစြန္႔ပစ္မႈမ်ားေရြးခ်ယ္ျခင္း စသည္တို႔ကို ေစ့ငေအာင္ေဆာင္ရြက္သလို၊ လူႀကီးမ်ားလာေရာက္စစ္ေဆးၾကည့္ရႈပါက ရွင္းလင္းတင္ျပႏုိင္ရန္အတြက္လည္းရွင္းလင္းေဆာင္ျပင္ဆင္ျခင္းကို အခက္အခဲမ်ားၾကားမွ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္အတြင္း ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ၾကရသည္။

သည္ၾကားထဲ တည္းခုိခန္းတည္ေဆာက္သည့္ ဧရိယာ(၂)ခုၾကား သုႆန္တစ္ခုတည္ရွိေန၍ သုႆန္ေရႊ႕ေျပာင္းေရးကို ေမာ္တင္စြန္းဘုရားေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံ ၾသ၀ါဒခံယူကာ ရပ္မိရပ္ဖမ်ားေခၚယူအသိေပးညွိႏႈိင္းျခင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔မ်ား၏ အေထာက္အပံ့အကူအညီမ်ားကို  ရယူျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္။ သုႆန္ေရႊ႕ေျပာင္းမႈအတြက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးမည့္ ေမာ္ေတာ္ကားအား ငွားရမ္းရာတြင္ ကားရွားပါးမႈေၾကာင့္ အေတာ္အခက္ေတြ႔ရသည္။

ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမွ အမိန္႔ဖတ္ၾကားၿပီးသည္ႏွင့္ သခႋ်ဳင္းမွ ပရေလာကသားမ်ားကို ကားေပၚတက္ခိုင္းသည္။ မက်န္ရွိေစရန္ လူႀကီး၊ ကေလးအကုန္အပါေခၚခိုင္းသည္။ ကားေပၚအကုန္တက္ရန္၊ အခ်ိန္အနည္းငယ္ေပးလိုက္ၿပီး ကုန္ၿပီလား၊ အကုန္တက္ၿပီးၿပီလားေမးသည္။ ကဲကဲကုန္ၿပီ။ ေနာက္တံခါးပိတ္ဟုေျပာသူကေျပာသည္။ တစ္ကယ္လည္းတံခါးပိတ္သည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ မိမိအနီးတြင္ရွိေနေသာ ဧရာ၀တီတိုင္းတာ၀န္ခံ၊ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ ဦးေအာင္သူဦးမွ အစ္ကုိႀကီးအပုပ္နံ႔ရတယ္ဗ်ဟု အလန္႔ထညက္ေျပာသည္။

ေမာင္းလာေသာ သုႆန္ေျပာင္းေရႊ႕ကားက စက္သံျပင္းလာ၍ ျပန္ေျပာင္းစဥ္းစားေနမႈမွာ ရပ္တန္႔သြားသလို အပုတ္နံ႕ကလည္း ေထာင္းခနဲထြက္လာသည္။ အာဏာပိုင္၏အမိန္႔အရ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း၊ သူတို႔ကသူတို႔ရဲ႕၀ိဥာဏ္ကိန္းေအာင္းရာ ဂူဗိမၼာန္ကိုေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာျမင့္ၿပီးျဖစ္၍ ခင္တြယ္ေနေပလိမ့္မည္။ ေနရာခ်ထားေပးမည့္ ကံခ်ိဳင္သုႆန္သို႔ေရာက္ေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမွ ေကာင္းမြန္စြာေနထုိင္ရန္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ဖတ္ၾကားသည္။ သုႆန္ေျပာင္းေရႊ႕မႈကို ပထမဦးဆံုးအၾကိမ္ေတြ႕ၾကံဳမႈျဖစ္ၿပီး၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာႀကီးမားေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ သေဘာတူညီမႈရရွိေအာင္ အေတာ္ပင္ႀကိဳးစားညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ကာ အစစအဆင္ေျပစြာၿပီးေျမာက္ခဲ့ေၾကာင္းကိုလည္း အထက္အႀကီးအကဲထံ သတင္းပို႔ရေသးသည္။

သုႆန္မေျပာင္းေရႊ႕မီ၊ အဆုိပါ သုႆန္တြင္ ျမွပ္ႏွံထားခဲ့ေသာ ဖခင္ျဖစ္သူ၏ အုတ္ဂူအတြက္ စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ျမန္မာ့ဟိုတယ္ႏွင့္ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အၿငိမ္းစားမန္ေနဂ်ာေဒၚသန္းစိန္မွဖုန္းလွမ္းဆက္သည္။ သူတို႔မိသားစု၊ ရန္ကုန္မွ ေမာ္တင္စြန္းသို႔ ဘုရားဖူးလာေရာက္စဥ္ ဖခင္ျဖစ္သူေမာ္တင္စြန္း၌ ကြယ္လြန္ခဲ့သျဖင့္ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားအနီး၊ သုႆန္တြင္ ဂူသြင္းသၿဂႋဳလ္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေျပာင္းေရႊ႕ေပးေစလုိသျဖင့္ မိမိထံအကူအညီေတာင္းခံလာျခင္းျဖစ္သည္။

သုႆန္ေရႊ႕ေျပာင္းၿပီးျဖစ္၍ ျပည္တြင္းျပည္ပဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္ရာတြင္ အုတ္ဂူမ်ားေတြ႔ရွိပါက စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ႏုိင္သျဖင့္ ေျမရွင္းေနေသာ  ေျမထိုးစက္ေမာင္းႏွင္သူကို အုတ္ဂူအား ေျမထုိးျဖိဳဖ်က္ေဆာင္ရြက္ရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာၾကားေသာ္လည္း မေဆာင္ရြက္ရဲ။ ေနာက္ဆံုးအုတ္ဂူမ်ားကို ေျမမ်ားျဖင့္သာ ဖံုးအုပ္ခဲ့ရသည္။

မိမိတို႔၏ တာ၀န္မ်ားမွာ တည္းခိုခန္းအခ်ိန္မီတည္ေဆာက္ေရးအျပင္ ခရီးသြားမ်ားသြားလာလည္ပတ္ႏုိင္မည့္ ခရီးစဥ္အသစ္မ်ား ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ရန္ပါ တာ၀န္ေပးအပ္ထားသျဖင့္ ဟုိင္းႀကီးကၽြန္းမွ ေရမိုင္(၁၂)မုိင္၊ ခေမာက္ေမာ္၊ ေမာ္တင္စြန္းမွ ေရမုိင္(၆)မိုင္အကြာတြင္ တည္ရွိေသာ သမီးလွကၽြန္း (လိပ္ကၽြန္း)သို႔ ပင္လယ္ျပင္ကို ျဖတ္၍ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့သည္။

သမီးလွကၽြန္း၏အမည္မွာ သမုိင္းရာဇ၀င္အရ ပုဂံေခတ္၊ မဏိစည္သူမင္းလက္ထက္တြင္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕စားတစ္ဦးမွ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားအားဖူးၿပီးေနာက္ ပင္လယ္ျပင္အတြင္းသာယာလွပေသာ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းကိုေတြ႔ရွိၿပီး၊ ေနာက္ပါအေျခြအရံမ်ားႏွင့္ သြားေရာက္လည္ပတ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၄င္း၏ တစ္ဦးတည္းေသာ အလြန္လွပသည့္ သမီးေတာ္မွာ ကၽြန္းေပၚတြင္အပူရွပ္ကြယ္လြန္ခဲ့သျဖင့္ ဖခင္ၿမိဳ႕စားက ကၽြန္းေပၚ၌ လြမ္းေစတီငယ္တစ္ဆူကို တည္ထားကာ သမီးလွကၽြန္းဟု သမုတ္ေခၚဆုိခဲ့ေၾကာင္း၊အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ စိန္ကၽြန္းဟုေခၚဆို၍ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီလက္ထက္တြင္ ပင္လယ္လိပ္မ်ား စီမံခ်က္ခ်ေမြးျမဴေဆာင္ရြက္ခဲ့သျဖင့္ ေဒသအေခၚလိပ္ကၽြန္းဟု အမည္တြင္လာခဲ့ေၾကာင္း ေလ့လာမွတ္သားရပါသည္။

သမီးလွကၽြန္း(ေခၚ)လိပ္ကၽြန္းသည္ ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး၊ ပုသိမ္ခရိုင္၊ ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္၊ ဟို္င္းႀကီးကၽြန္း၏ ေတာင္ဘက္ပင္လယ္ျပင္ေက်ာက္ကလပ္စြန္းႏွင့္ ေမာ္တင္စြန္းအၾကားတြင္ တည္ရွိပါသည္။သမီးလွကၽြန္း၏ အေရွ႕ဘက္တြင္ ေက်ာက္ကလပ္စြန္း၊ ေတာင္ဘက္ႏွင့္ အေနာက္ေတာင္ဘက္တြင္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္၊ ေျမာက္ဘက္တြင္ ဟိုင္းကၽြန္းႀကီးတည္ရွိပါသည္။ ကၽြန္း၏ အေနာက္ပိုင္းသည္ျမင့္ၿပီး၊ အေရွ႕ပိုင္းသည္ အေနာက္ပိုင္းထက္ နိမ့္ဆင္းသည္။ အျမင့္ဆံုးအပိုင္းသည္ ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္အထက္ (၁၁၆)ေပျမင့္၍၊ မုိးရာသီတြင္ ဒီေရအတိုး၊ အဆုတ္(၈)ေပႏွင့္ ေႏြရာသီတြင္ (၄)ေပမွ (၅)ေပအထိ ရွိတတ္ပါသည္။

ဒီေရတက္ေသာအခါ ကၽြန္းပတ္လည္ေအာက္ေျခသည္ ေက်ာက္သားပကတိရွိၿပီး ကၽြန္း၏ အေနာက္ဘက္ျခမ္းသည္ သဲဆန္ေသာ ႏုန္းေျမျဖစ္၍ က်န္အပိုင္းမွာ အမ်ားအားျဖင့္ ဂ၀ံေက်ာက္ေရာကာ အနည္းငယ္ေစးေသာ ေျမမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ သမီးလွကၽြန္းတြင္ မုိးေရခ်ိန္တိုင္းတာသတ္မွတ္ထားျခင္းမရွိေသာ္လည္း အနီးဆံုးျဖစ္ေသာ လပြတၱာၿမိဳ႕တြင္ တုိင္းထြာမွတ္သားခ်က္အရ ႏွစ္စဥ္မိုးေရခ်ိန္မွာ (၁၀၀)လက္မရွိ၍ အပူအေအးမွ်တပါသည္။

သာမန္အခ်ိန္မ်ားတြင္ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္က်ေရာက္မႈမရွိႏုိင္ေသာ္လည္း မုိးတြင္းကာလတြင္ လႈိင္းႀကီးေလထန္ႏုိင္ျခင္း၊ ေလဖိအားနည္းရပ္၀န္းမ်ားျဖစ္ေပၚပါက မုန္တိုင္းဒဏ္မ်ား၊ မုန္တိုင္းလမ္းေၾကာင္းမ်ားအတြင္းတြင္ က်ေရာက္ႏုိင္ပါသည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က တုိက္ခတ္ခဲ့ေသာ နာဂစ္မုန္တုိင္းဒဏ္ကို ဟိုင္းႀကီးကၽြန္း၊ ေမာ္တင္စြန္း၊ ေက်ာက္ေခ်ာင္း၊ ဇီးခ်ဳိင္၊ ေငြေတာင္၊ ခေမာက္ေမာ္တို႔ ျပင္းထန္စြာခံစားခဲ့ရသည္။ သမီးလွကၽြန္းလည္း နာဂစ္ဒဏ္ကို ခံစားရင္ဆုိင္ခဲ့ရသည္။ မိမိတို႔ သမီးလွကၽြန္းအတြင္း လွည့္လည္ၾကည့္ရႈစဥ္၊ နာဂစ္ကာလက လဲၿပိဳခဲ့ေသာ သစ္ပင္မ်ားစြာကိုေတြ႔ရသည္။ ထိုလဲၿပိဳေနေသာအပင္မ်ားမွ သစ္ပင္၊ သစ္ကို္င္းမ်ား၊ ထပ္မံထြက္ရွိကာ တည့္မတ္စြာ ရွင္သန္ႀကီးထြားေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

သမီးလွကၽြန္း(လိပ္ကၽြန္း)ေပၚတြင္ အၿမဲစိ္မ္းေတာ (Evergreen Forest) အမ်ိဳးအစား၊ တန္ဖိုးနည္းသစ္မ်ိဳးမ်ား ေပါက္ေရာက္ကာ ပရေဆးပင္ႏွင့္ သစ္ခြမ်ိဳးမ်ား ေတာရိုင္းတိရစၧာန္မ်ိဳးစိတ္မ်ား၊ ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာနမွ လိပ္သားေဖာက္ျခင္းလုပ္ငန္းႏွင့္ ကၽြန္း၏သဘာ၀ေဂဟစနစ္မ်ားေလ့လာႏုိင္သည့္အျပင္ ကၽြန္းအနီး၊ တံငါသည္မ်ား၏ ငါးဖမ္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။

မိမိတို႔၏ အဖြဲ႔၏ ခရီးစဥ္ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးအတြက္ သမီးလွကၽြန္း(လိပ္ကၽြန္း)သို႔ သြားေရာက္ရန္ ဟိုင္းကၽြန္းႀကီးရွိ ပမၼ၀တီေရတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွအဓိကပံ့ပိုးကူညီေပးခဲ့သည္။ ပမၼ၀တီေရတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွ တပ္မေတာ္စစ္ေရယာဥ္ျဖင့္ သမီးလွကၽြန္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးသျဖင့္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ စစ္ေရယာဥ္ျဖစ္၍ ကမ္းေျခေသာင္ျပင္သုိ႔ ကမ္းကပ္ႏုိင္မႈမရွိသျဖင့္ ငါးဖမ္းစက္ေလွမ်ား၏အကူအညီႏွင့္ကၽြန္းသို႔ ကူးခဲ့ရသည္။

မိမိတို႔အဖြဲ႔ သမီးလွကၽြန္းသို႔ ေရာက္ရွိသည္ႏွင့္ ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာနမွ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးမွ ေစာင့္ႀကိဳ၍ လိပ္သားေဖာက္ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းအေၾကာင္းကို ရွင္းျပကာ၊ သဲက်င္းအတြင္း သားေဖာက္ထားေသာ လိပ္ေပါက္ေလးမ်ားကို တူးေဖာ္ကာျပသသည္။

သဲက်င္းထဲတြင္ လိပ္အေကာင္ေပါက္ေလးမ်ား ရာခ်ီရွိမည္ထင္သည္။ သဲက်င္းအတြင္း ေရယက္ကေလးမ်ားျဖင့္ ယက္ကန္ ယက္ကန္ေရြ႕လ်ားေနၾကသည္မွာ ခ်စ္စရာေကာင္းလွသည္။ လက္ဖ၀ါးေပၚသို႔ တင္ရာတြင္ သူတို႔၏အသားအေရမ်ားမွာ ႏူးညံ့လြန္းေၾကာင္း သတိထားမိသည္။

ပင္လယ္ကမ္းစပ္သို႔ဆင္း၍ လိပ္မ်ားကို လႊတ္ရာတြင္ ပင္လယ္လႈိင္းမ်ားေၾကာင့္ မိမိတို႔ထံ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာလိုက္၊ ပင္လယ္ထဲေရာက္သြားလုိက္ျဖင့္ လိပ္ကေလးမ်ားကို ျမင္ကြင္းမွ ေပ်ာက္ကြယ္သည္အထိ၊ ၾကည့္ရင္းၾကည္ႏူးမိသည္။ ပင္လယ္ထဲမလႊတ္မီ သဲေသာင္ျပင္တြင္ ခ်ထားစဥ္ ပင္လယ္ဘက္သို႔ တူရႈကာ အေျပးအလႊားဆင္းၾကသည္။ သဲက်င္းထဲမွ  ယခုမွပင္ ထုတ္လုိက္ေသာ္လည္း၊ သဲက်င္းအေမွာင္ထဲတြင္ ကာလရွည္ေနေနၾကေသာ္လည္း သဘာ၀ကေပးေသာ အသိေၾကာင့္ ပင္လယ္ေရမည္သည့္ဘက္တြင္ ရွိသည္ကို အလိုအေလ်ာက္သိေနၾကသည္။

ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အဆုိပါလိပ္ေပါက္ကေလးမ်ား ပင္လယ္ထဲလႊတ္မႈကိုပင္ ပိုက္ဆံယူ၍ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ ဤမွ်ထိ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားထံမွ ပိုက္ဆံမ်ားအလိုအေလွ်ာက္ခုန္ထြက္လာ ေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္ေသာ သူတို႔၏ပညာမ်ားအား အတုယူၾကရမည္ျဖစ္သည္။

မိမိတို႔အဖြဲ႕သမီးလွကၽြန္းအတြင္းသို႔ မ၀င္မီ ကမ္းေျခသဲေသာင္ျပင္သို႔ လွည့္လည္ၾကည့္ရႈရာ ပင္လယ္လိပ္ၾကီးမ်ား၊ သဲေသာင္သို႔လာေရာက္ကာ ဥခ်ၿပီး ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားေသာ စြပ္ေၾကာင္းႀကီးမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ စြပ္ေၾကာင္းႀကီးမ်ား ႀကီးမားမႈေႀကာင့္ ပင္လယ္လိပ္ႀကီးမ်ား၏ ႀကီးမားမႈကို ဂရုျပဳမိသည္။ ညအိပ္၍ လွ်ိဳ႕၀ွက္ေစာင့္ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ ပင္လယ္လိပ္ႀကီးမ်ား၊ ပင္လယ္ထဲမွ ကမ္းေျခသို႔ တက္ေရာက္လာပံု၊ သဲေသာင္ျပင္တစ္ေလ်ာက္ ဥက်င္းမ်ားရွာေဖြပံု၊ ဥခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ သဲက်င္းမ်ားတူးပံု၊ ဥခ်ပံု၊ ဥက်င္းမ်ား ျပန္လည္ဖံုးကြယ္ပံု၊ ဥက်င္းအတုမ်ားျပဳလုပ္ပံု၊ ပင္လယ္အတြင္း ျပန္လည္ဆင္းကာ ငုတ္လွ်ိဳးေပ်ာက္ကြယ္သြားပံုမ်ားကို ၾကည့္ရႈႏုိ္င္မည္ျဖစ္ပါသည္။

သဲေသာင္ကမ္းေျခမွတဆင့္ မိမိတုိ႔အဖြဲ႔ေတာတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။ သမီးလွကၽြန္းမွာ အဂၤလိပ္တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံအား သိမ္းပိုက္ထားစဥ္၊ ကမ္းေျခလံုျခံဳေရးအတြက္ အေစာင့္စခန္းထားရွိေၾကာင္းသိရွိရၿပီး၊ ကၽြန္းတြင္လံုျခံဳေရးေစာင့္ေရွာက္ေနေသာ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးမ်ားကစားခဲ့ရာ ေဘာလံုးကြင္း(သို႔) တင္းနစ္ကြင္းဟု ယူဆရသည့္ ေျမကြက္လပ္ကိုလည္းေတြ႔ရသည္။ ေရခ်ိဳရရွိေသာ ေရတြင္းတစ္တြင္း၊ ေရကန္ႏွစ္ကန္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ျဖစ္ပြားခ်ိန္တြင္ ဂ်ပန္တို႔၏ ဗံုးၾကဲတိုက္ခုိက္မႈေၾကာင့္ ကၽြန္းေပၚတြင္ တြင္းခ်ိဳင့္ႀကီးမ်ားကို မ်ားစြာေတြ႔ရသည္။ အဂၤလိပ္တို႔ေနထုိင္ခဲ့ေသာ တိုက္အေဆာက္အဦးႀကီးမွာ ပ်က္စီးေနၿပီး၊ က်န္ရွိအုတ္နံရံမ်ားတြင္ ႏွစ္ကာလၾကာျမင့္မႈေၾကာင့္ အေဆာက္အဦအတြင္းပိုင္းတြင္၊ အပင္ႀကီးမ်ား ႏြယ္ပင္ႀကီးမ်ား တြယ္ကပ္ေပါက္ေရာက္လ်က္ရွိသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ ေတာအုပ္ႀကီးအတြင္း ေဟာင္းႏြမ္းယိုယြင္းမႈႏွင့္ ရွင္သန္ရုန္းကန္ေနမႈတုိ႔ကို ယွဥ္တြဲျမင္ရသည္မွာ တရားရဖြယ္ျဖစ္ေစသလို စိတ္ဓာတ္ႀကံ့ခုိင္မႈကိုလည္း ျဖစ္ေစသည္။ တစ္ဆက္တည္းပင္ ကေမၻာဒီးယားႏိုင္ငံ၊ အန္ေကာသြမ္ရွိ ေရွးေဟာင္းဘုရားမ်ားတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတြယ္ကပ္ရွင္သန္ႀကီးထြားေနေသာ သက္တမ္းအုိသစ္ပင္ႀကီးမ်ားကို ျပသကာ ပိုက္ဆံသဲ့ယူေနမႈကို ျမင္ေယာင္မိသည္။

ကၽြန္း၏ အျမင့္ဆံုးအပိုင္းတြင္ လြမ္းေစတီကို ဖူးေမွ်ာ္ႏုိင္ၿပီး၊ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ အျမင့္ဆံုးမွ ပင္လယ္ျပင္ရႈခင္းႏွင့္ ကမ္းေျခရႈခင္းမ်ားကို ေတာင္ေပၚတက္လိုု႔ ေမာပန္းသမွ် ေအးခ်မ္းစြာ အေမာေျဖၾကည့္ရႈခံစားႏုိင္ပါသည္။ သမီးလွကၽြန္းမွာ အလ်ား( ၀.၈)မုိင္၊ အနံအက်ယ္ဆံုးေနရာတြင္ (၀.၄)မုိင္၊ က်ယ္၀န္း၍ ကၽြန္းတစ္ပတ္လွည့္လည္ၾကည့္ရႈခဲ့ရာ ေရွးမီးျပတုိက္ကို ေတြ႔ရွိေလ့လာရသလို ကၽြန္းေပၚတြင္ ေခတၱနားခုိေနေသာ တံငါသည္မ်ားကို ေတြ႔ရ၍ တံငါလုပ္ငန္းအေျခအေနမ်ားကို ေမးျမန္းေလ့လာမိသည္။

သမီးလွကၽြန္းမွ အျပန္တြင္ လႈိင္းအနည္းငယ္ထန္လာ၍ လႈိင္းမူးလာၿပီး၊ တပ္မေတာ္ေရယာဥ္မွ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးေသာ ဧည့္၀တ္ျပဳမႈမ်ားကိုပင္ မခံစားႏုိင္၊လႈိင္းမူးဒဏ္အား သက္သာေစရန္၊ ေရယာဥ္အခန္းအတြင္းမေနႏုိင္ေတာ့ဘဲ အျပင္တြင္ထုိင္ကာ ေလကိုျပင္းျပင္းရႈရႈိက္ရင္းလုိက္ပါခဲ့ရသည္။ သေဘၤာကုန္းပတ္လက္ရန္းအေျခတြင္ ေျခပစ္လက္ပစ္ထုိင္ေနသျဖင့္ ေရတပ္သားရဲေဘာ္ေလးမွ ဟုိင္းႀကီးကၽြန္းျပန္ေရာက္သည္အထိ အနားတြင္ ေစာင့္ၾကပ္လိုက္ပါေပးခဲ့သည္ကို သတိတရေက်းဇူးတင္မိသည္။

ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပုသိမ္၊ ေငြေဆာင္၊ေခ်ာင္းသာသို႔ လာေရာက္ေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပခရီးသည္မ်ားအေနျဖင့္ သာယာလွပမႈႏွင့္ျပည့္စံုေနေသာ ဟို္င္းႀကီးကၽြန္းေဒသတြင္လည္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာႏိုင္မည့္ အေျခအေနမ်ားရွိေနျခင္းကို ပိုမိုသိရွိရန္လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ပုသိမ္ၿမိဳ႕မွ ဟို္င္းႀကီးကၽြန္းႏွင့္ ေမာ္တင္စြန္းသို႔ ေမာ္ေတာ္ကားျဖင့္ သြားေရာက္ပါက ျမတ္ေမာ္၊ ျမတ္ေကာင္းကင္၊ ကံထူးေအာင္အျမန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုိင္းမ်ားျဖင့္ (၁၁၁)မုိင္ကြာေ၀း ခရီးကို(၆)နာရီၾကာခရီးျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေရလမ္းခရီးျဖင့္ သြားေရာက္ပါက ေရလႈိင္း၊ ပုသိမ္သူ၊ ေရႊစၾကၤာပင္၊ ျမတ္ျပည့္စံု၊ ပိုလႈိင္းၾကီး၊ စိုးလင္းေက်ာ္၊ ရွပ္ေျပးေရယာဥ္မ်ားကိုစီးကာ (၉) နာရီၾကာခရီးျဖင့္လည္းေကာင္းလြယ္ကူစြာသြားေရာက္ႏုိင္ပါသည္။ ခရီးစဥ္ေဒသထင္ရွားေအာင္ျမင္လာပါက ေမာ္တင္စြန္းမွ သမီးလွကၽြန္းသို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္ရန္ ႀကိဳဆုိပို႔ေဆာင္ေပးမည့္ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေသာ အျမန္ေရယာဥ္မ်ားကို ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ထြန္းကာ ဟို္င္းႀကီးကၽြန္းေဒသ၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းလည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာႏုိင္ပါသည္။

ေမာ္တင္စြန္းတြင္ (၂၀၁၄)ခုႏွစ္၌ ယာယီတည္းခုိခန္း(၁)လံုး၊ အခန္း(၃၄)ခန္းသာရွိခဲ့ၿပီး၊ ျပည္တြင္းဧည့္သည္(၂၀၀၀)ဦးခန္႔ ၀င္ေရာက္လည္ပတ္ခဲ့ေသာ္လည္း၊ မိမိတို႔ေရာက္ရွိေဆာင္ရြက္သည့္ (၂၀၁၅) ခုႏွစ္တြင္ ယာယီတည္းခုိခန္း(၁၃)လံုး၊ အခန္း(၃၉၂)ခန္း၊ ရြက္ဖ်င္တဲ(၃၇)ခုရွိလာခဲ့ကာ ျပည္ပဧည့္သည္(၁၁)ဦး၊ ျပည္တြင္းဧည့္သည္(၅၀၀၃)ဦး ၀င္ေရာက္လည္ပတ္ခဲ့ပါသည္။ (၂၀၁၆) ခုႏွစ္တြင္ တည္းခိုရိပ္သာ(၁၉)လံုး၊ အျမဲတမ္းအခန္း(၂၇၂)ခန္း၊ ယာယီအခန္း(၃၁၉)ခန္းရွိလာၿပီး၊ ျပည္ပဧည့္သည္(၅၀)ဦး၊ ျပည္တြင္းဧည့္သည္(၁၇၃၉၁)ဦး ၀င္ေရာက္လည္ပတ္ခဲ့သျဖင့္ ေမာ္တင္စြန္းတြင္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ခရီးသြားလုပ္ငန္းဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။

ေမာ္တင္စြန္းတြင္ တစ္လနီးပါးအၾကာေရာက္ရွိေနစဥ္အတြင္း တည္းခိုခန္းတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းအျပင္ ျပည္တြင္းျပည္ပခရီးသည္မ်ား ေလ့လာႏုိင္သည့္ ေရလုပ္ငန္း၊ တံငါသည္မ်ား၏ လူေနမႈ ဘ၀ပံုစံမ်ားကို ေလ့လာျခင္း၊ ခရီးစဥ္အသစ္ ရွာေဖြရန္၊ ဟုိင္းႀကီးကၽြန္း၊ ေက်ာက္ေခ်ာင္း၊ ခေမာက္ေမာ္၊ ဇီးခ်ိဳင္၊ ေငြေတာင္ေစတီ စသည့္ေနရာမ်ားသို႔ အႏွံ႔ေလ့လာမိသည္။ တစ္ေနကုန္ပင္ပန္းသမွ်ကို ညဘက္တြင္ေမာ္တင္စြန္းဘုရားတက္၍ ဘုရားရွိခုိး၊ ပုတီးစိပ္၊ ပ႒ာန္းရြတ္ပူေဇာ္ျခင္းမ်ားျဖင့္ ကုသိုလ္ယူရင္း အပန္းေျဖသည္။

တစ္ခါတစ္ရံမအိပ္ခ်င္ေသးလ်င္ ကမ္းေျခရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္သို႔ သြားေရာက္၍ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္သားမ်ားႏွင့္ စကားေျပာကာ၊ ၄င္းတို႔၏ ဘ၀အေၾကာင္းကို နားေထာင္ျခင္း၊ ၄င္းတို႔မွ ေက်ာက္ေဆာင္ေက်ာက္ၾကားအၾကားတြင္ ခုိေအာင္းေနေသာငါးမ်ားကို လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးျဖင့္ ရွာေဖြဖမ္းဆီးမႈကို လုိက္ပါၾကည့္ရႈျခင္းျဖင့္လည္း ဗဟုသုတစုေဆာင္းသည္။ နံနက္ပိုင္းတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းခြင္သို႔ သြားရာကမ္းေျခတစ္ေလွ်ာက္၊ ညဒီေရအတက္ျပန္အက်တြင္ က်န္ရွိခဲ့ေသာ ခရု၊ ကမာ၊ အခြံေလးမ်ားကို ေကာက္ယူျခင္း၊ တံငါသည္မ်ား ကမ္းေျခတြင္ ငါးေရာင္းျခင္း၊ ႏုိင္ငံတကာကုန္တင္ သေဘၤာႀကီးမ်ားျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္ျခင္းမ်ားကို အမွတ္တရ ဓာတ္ပံုရိုက္ကူးမွတ္တမ္းတင္ျခင္းျဖင့္ သာယာလွပေသာ ေမာ္တင္စြန္း၏ နံနက္ခင္းအလွကို ႀကိဳဆုိၾကသည္။ ညေနအလုပ္သိမ္းခ်ိန္ျပန္၀င္လာေသာ တံငါေလွမ်ား၊ ပင္လယ္ထဲငုတ္၀င္ေတာ့မည့္ နီနီရဲရဲေနမင္းႀကီးကိုလည္းႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။

ခရီးသြားျခင္း၌ ေမြ႕ေပ်ာ္ေနေသာ မိမိအဖို႔၊ ေမာ္တင္စြန္းတြင္ ေရာက္ရွိေနစဥ္အတြင္း တာ၀န္ႀကီးမားေသာ္လည္း ရႏုိင္သမွ်အခြင့္အေရးမ်ားကို အမိအရ၊ရယူႏုိ္င္ခဲ့သလို အျပန္ခရီးတြင္လည္း၊ ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့ရေသာ မိတ္ေဆြမ်ားမွ မိမိႏွစ္သက္ေသာ ကႏု၊ကမာေလးမ်ားကို တယုတယလက္ေဆာင္ေပးလိုက္ေသးသည္။ သေဘာထားျဖဴစင္ေသာ ရခုိင္လူမ်ိဳးတို႔၏ သူတို႔ကို သတိရေစရန္၊ မေမ့ေစရန္ လုပ္ျခင္းလား၊ လြမ္းေအာင္ျပဳစားျခင္းလားရယ္ေတာ့မသိေတာ့ပါ။

၂၁-၈-၂၀၁၇