+95-67- 406458 [email protected]
Select Page

ျမန္မာနိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈဥပေဒ


အခန္း(၈)

 

 

အဆိုျပဳခ်က္တင္သြင္းျခင္း

၃၆။ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူသည္ နည္းဥေပဒမ်ားတြင္​ေဖာ္ျပထား​ေသာ ​ေအာက္ပါလုပ္ငန္းမ်ားအား ေကာ္မရွင္သို႔ အဆိုျပဳခ်က္တင္ျပေစၿပီး ခြင့္ျပဳမိန္႔ရရွိမွသာ ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံရမည္-

(က)    နိုင္ငံေတာ္အတြက္ မဟာဗ်ဴဟာ အရ အေရးပါသည့္ ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ ႏွံမႈလုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားမ်ား၊

(ခ)     မတည္ေငြရင္း ႀကီး မားသည့္ ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ ႏွံမႈ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားမ်ား၊

(ဂ)     သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ေဒသခံလူထုအေပၚ ႀကီးမားေသာ သက္ေရာက္မႈျဖစ္ေစနိုင္သည့္ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား၊

(ဃ)    နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ေျမႏွင့္ အေဆာက္အဦမ်ားအသုံးျပဳသည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား၊

(င)     ေကာ္မရွင္သို႔ အဆိုျပဳခ်က္တင္ျပေစရန္ အစိုးရအဖြဲ႕က သတ္မွတ္ထားသည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား။

၄၁။    ေအာက္ပါ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကိုတားျမစ္သည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္သည္-

(က)    နိုင္ငံေတာ္အတြင္းသို႔ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ သို႔မဟုတ္ အဆိပ္အေတာက္ရွိေသာ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ား သယ္ေဆာင္လာနိုင္သည့္                                          သို႔မဟုတ္ ေပၚေပါက္လာနိုင္သည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား၊

(ခ)     သုေတသနႏွင့္ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ားမွအပ ျပည္ပမွ စမ္းသပ္ဆဲျဖစ္ေသာ                                             သို႔မဟုတ္ အသုံးျပဳရန္၊စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴရန္၊ အတည္ျပဳခ်က္ မရရွိေသးေသာ  နည္းပညာမ်ား၊ေဆးဝါးမ်ား၊ အပင္ႏွင့္ တိရိစၧာန္မ်ိဳးစိတ္မ်ား၊ အသုံး                           အေဆာင္မ်ား သယ္ေဆာင္လာနိုင္ သည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား၊

(ဂ)     နိုင္ငံေတာ္အတြင္း တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဓေလ့ထုံးစံမ်ားကိုထိခိုက္ေစေသာ  ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား

(ဃ)    ျပည္သူတို႔ အေပၚသဘာဝအႏၲရာယ္ျဖစ္ေစနိုင္ေသာ  ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းမ်ား

(င)     သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ေဂဟစနစ္တို႔ကို ႀကီးမားစြာ ထိခိုက္ပ်က္စီးေစနိုင္ေသာ  ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံ မႈ လုပ္ငန္းမ်ား

(စ)     တည္ဆဲဥေပဒတစ္ရပ္ရပ္အရ တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားေသာ ဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားထုတ္လုပ္သည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား

၄၂။     ေအာက္ပါ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္း အမ်ိဳးအစားမ်ားကို ကန္႔သတ္သည့္ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား အျဖစ္ သတ္မွတ္သည္-

(က)    နိုင္ငံေတာ္ကသာေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား

(ခ)     နိုင္ငံျခားသား ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူက ေဆာင္ရြက္နိုင္ခြင့္မရွိသည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား

(ဂ)     နိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈမ်ားကို ျပည္တြင္းရွိ နိုင္ငံသားလူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးသို႔မဟုတ္ နိုင္ငံသားပိုင္လုပ္ငန္းတစ္ခုခုႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ဖက္စပ္ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံ                    မႈျဖင့္သာေဆာင္ရြက္နိုင္သည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား

(ဃ)    သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၏အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ေဆာင္ရြက္နိုင္သည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းမ်ား။

အခန္း(၁၂)

ေျမအသုံးျပဳခြင့္

၅၀။   (က)    ဤဥေပဒအရ ခြင့္ျပဳမိန္႔ရရွိထားေသာ သို႔မဟုတ္ အတည္ျပဳမိန္႔ရရွိထားေသာ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူသည္  ပုဂၢလိက‌ေၿမ သို႔မဟုတ္ အေဆာက္ အအုံ ျဖစ္                     ပါကပိုင္ရွင္ထံမွ လည္းေကာင္း၊ အစိုးရက စီမံခန္႔ခြဲပိုင္ခြင့္ရွိေသာေျမ၊ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ေၿမ သို႔မဟုတ္  အေဆာက္အအုံ ျဖစ္ပါက သက္ဆိုင္ရာအစိုးရ                   ဌာန၊  အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းမ်ားထံမွလည္းေကာင္းရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ရန္အလို႔ ငွာ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ  ႏွစ္ရွည္ေျမသို႔မဟုတ္ အေဆာက္                     အအုံ ငွားရမ္းခြင့္ရွိသည္။  နိုင္ငံသားရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူသည္မိမိပိုင္ေၿမ သို႔မဟုတ္ အေဆာက္အအုံတြင္တည္ဆဲ ဥေပဒမ်ားႏွင့္အညီရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံနိုင္                       သည္။

(ခ)    နိုင္ငံျခားသားရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူသည္ အစိုးရ သို႔မဟုတ္ အစိုးရအဖြဲ႕ အစည္းမ်ားထံမွျဖစ္ေစ၊    ပုဂၢလိက‌ ေၿမ သို႔မဟုတ္  အ‌ေဆာက္အအုံ                                 ပိုင္ရွင္ထံမွ ျဖစ္ေစေကာ္မရွင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ သို႔မဟုတ္  အတည္ျပဳမိန္႔ ရရွိသည့္ေန႔မွစ၍ကနဦးႏွစ္(၅၀)အထိ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီေၿမ                                     သို႔မဟုတ္အေဆာက္အအုံ ငွားရမ္းနိုင္သည္။

(ဂ)     အထက္ေဖာ္ျပပါ ပုဒ္မခြဲ(ခ)အရ ခြင့္ျပဳထားေသာေျမသို႔မဟုတ္ အေဆာက္အအုံ ငွားရမ္းကာလ သို႔မဟုတ္ ေျမသို႔မဟုတ္အေဆာက္ အအုံအသုံးျပဳ                   ခြင့္ကာလ သက္တမ္းကုန္ဆုံးၿပီးေနာက္  ေကာ္မရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ တစ္ဆက္တည္းသက္တမ္းတိုးခြင့္ ၁၀ႏွစ္ႏွင့္ ယင္းသက္တမ္း  ကုန္ဆုံး ၿပီး                     ထပ္မံ၍ ၁၀ႏွစ္သက္တမ္းတိုးျမႇင့္နိုင္သည္။

(ဃ)    ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူသည္ ေျမငွားရမ္းျခင္း စာခ်ဳပ္အား စာခ်ဳပ္စာတမ္း မွတ္ပုံတင္ျခင္းအက္ဥေပဒ  ႏွင့္အညီ စာခ်ဳပ္စာတမ္း မွတ္ပုံတင္႐ုံးတြင္မွတ္ပုံတင္                     ရမည္။

(င)     အစိုးရအဖြဲ႕သည္ေျမအသုံးခ်မႈ သို႔မဟုတ္ေၿမ ငွားရမ္းမႈမ်ားအတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံသားရင္းႏွီး  ျမႇုပ္ႏွံသူမ်ားအား ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ သတ္မွတ္ခ်က္                    မ်ားႏွင့္အခြင့္အေရးမ်ားကို ခြင့္ျပဳေပး နိုင္သည္။

(စ)     ေကာ္မရွင္သည္ နိုင္ငံေတာ္တစ္ဝန္းလုံးတြင္ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ အလို႔ငွာစီးပြား ေရးဖြံ့ၿဖိဳး    တိုးတက္မႈ နည္းပါးၿပီး ဆက္သြယ္သြားလာေရး ခက္                    ခဲေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္‌ႏွံသူမ်ား  အတြက္ ဤဥေပဒပါေျမသို႔မဟုတ္အေဆာက္  အအုံ ငွားရမ္းခြင့္ကာလ သို႔မဟုတ္ ေၿမ သို႔မဟုတ္                          အေဆာက္ အအုံအသုံးျပဳခြင့္ ကာလထက္ ပိုခံစားခြင့္ျပဳရာတြင္ အစိုးရအဖြဲ႕မွ တစ္ဆင့္  ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ၿပ အတည္ျပဳခ်က္ရယူရ                    မည္။

အခန္း(၁၆)

ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူမ်ား၏တာဝန္ဝတၱရားမ်ား

၆၅။    ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူသည္ –

(က)    နိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးတို႔၏ ဓေလ့ထုံးတမ္း၊ အစဥ္အလာ၊ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈ တို႔ကိုေလးစားလိုက္နာရမည္၊

(ခ)     ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈလုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ ကုမၸဏီ သို႔မဟုတ္ တစ္ဦးတည္းပိုင္သို႔မဟုတ္ တရားဝင္   စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား သို႔မဟုတ္ အဆိုပါ                        တရားဝင္ စီးပြားေရး အဖြဲ႕အစည္း၏ ႐ုံးခြဲမ်ားကို  ဥေပဒ ႏွင့္အညီ ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္၍မွတ္ပုံတင္ရမည္၊

(ဂ)     တည္ဆဲဥေပဒမ်ားႏွင့္ ဤဥေပဒအရထုတ္ျပန္ေသာ နည္းဥေပဒမ်ား၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား၊ အမိန္႔ေၾကျငာစာမ်ား၊ အမိန္႔ႏွင့္ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား၊                        သေဘာတူစာခ်ဳပ္ပါစည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အခြန္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိမႈအပါအဝင္ ၎တို႔အားထုတ္ေပးထားေသာ  အထူးျပဳလိုင္စင္၊ခြင့္ျပဳမိန္႔                             ႏွင့္လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခြင့္လက္မွတ္မ်ားတြင္ ပါဝင္သည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား၊ သတ္မွတ္ခ်က္ မ်ားႏွင့္အညီ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည္၊

(ဃ)    လုပ္ငန္းသဘာဝအရျဖစ္ေစ၊ အျခားလိုအပ္ခ်က္အရျဖစ္ေစသက္ဆိုင္သည့္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး  ဌာနမ်ား၊ အစိုးရဌာနႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ                        လိုင္စင္သို႔မဟုတ္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ရယူရန္ လိုအပ္လ်င္ ျဖစ္ေစ၊ မွတ္ပုံတင္ရန္ လိုအပ္လ်င္ျဖစ္ေစ သက္ဆိုင္ရာဌာန၏ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ                               ေဆာင္ရြက္ရမည္၊

(င)     မိမိငွားရမ္းခြင့္ရရွိထားေသာ သို႔မဟုတ္ အသုံးျပဳခြင့္ ရရွိထားေသာေျမ၏ေျမေပၚ ေျမေအာက္တြင္ခြင့္ျပဳထားသည့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈႏွင့္ဆက္စပ္မႈမရွိ                      ေသာ၊မူလသေဘာတူစာခ်ဳပ္တြင္ မပါဝင္သာသဘာဝ တြင္းထြက္ပစၥည္းမ်ားသို႔မဟုတ္ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ရတနာသိုက္အစရွိသည္တို႔ကို                        ေတြ႕ ရွိပါကေကာ္မရွင္ထံသို႔ ခ်က္ခ်င္းသတင္းေပးအေၾကာင္းၾကားရမည္။  ေကာ္မရွင္ကခြင့္ျပဳလ်င္ယင္းေျမေပၚ၌ဆက္လက္လုပ္ကိုင္နိုင္ၿပီးခြင့္မျပဳ                     လ်င္ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူက  ေရြးခ်ယ္တင္ျပသည့္ ေနရာတစ္ခုအား အစားထိုး ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူ၍ ေျပာင္းေရႊ႕ ေဆာင္ရြက္ရမည္၊

(စ)     မိမိငွားရမ္းခြင့္ သို႔မဟုတ္ အသုံးျပဳခြင့္ရရွိေသာေျမ၏သဘာဝ ေျမမ်က္ႏွာသြင္ျပင္သို႔မဟုတ္ ေၿမ အနိမ့္အျမင့္အေနအထားအား သိသာထင္ရွား                        စြာေျပာင္းလဲမႈကိုေကာ္မရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ  မျပဳလုပ္ရ၊

(ဆ)    မိမိ၏ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တည္ဆဲဥေပဒမ်ား၊ နည္းဥေပဒမ်ား၊လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္နိုင္ငံတကာတြင္က်င့္သုံးသည့္ အေကာင္းဆုံးစံခ်ိန္                     စံညႊန္းမ်ားႏွင့္အညီ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ႏွင့္လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ၊ ညစ္ညမ္းမႈ၊  နစ္နာမႈမျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ား                    ကိုထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ မျဖစ္ေပၚေစရန္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည္၊

(ဇ)     ခြင့္ျပဳမိန္႔ သို႔မဟုတ္ အတည္ျပဳမိန္႔ ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္  လုပ္ငန္းဆိုင္ရာစာရင္းဇယားမ်ား၊ ႏွစ္ပတ္လည္                        ေငြစာရင္းမ်ားႏွင့္ လိုအပ္သည့္ သဘာဝ   ေဘးအႏၲရာယ္ကိစၥရပ္မ်ားကို နိုင္ငံတကာႏွင့္ ျပည္တြင္းအသိအမွတ္ျပဳ စာရင္းကိုင္ စံႏႈန္းမ်ား ႏွင့္အညီ                    ေကာင္းမြန္စြာျပဳ စုမွတ္တမ္းတင္ထားရွိရမည္။

(ဈ)    အလုပ္ခန္႔ထားမႈဆိုင္ရာသေဘာတူစာခ်ဳပ္ေဖာက္ဖ်က္ျခင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈအၿပီးပိတ္သိမ္းျခင္း၊ လႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ျခင္း၊ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းရပ္                        ဆိုင္းျခင္း၊လုပ္သားအင္အားေလ်ာ့ခ်ျခင္းတို႔  အတြက္အလုပ္သမားမ်ားအားတည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ နစ္နာေၾကးေပးၿပီးမွသာ ရင္းႏွီးျမႇုပ္                            ႏွံမႈ ကိုရပ္ဆိုင္း ပိတ္သိမ္းရမည္။

(ည)    ခိုင္လုံေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈယာယီပိတ္သိမ္းရပါက ပိတ္သိမ္းထားရသည့္ ကာလအတြင္း အလုပ္သမားမ်ားအား တည္ဆဲဥ                      ပေဒ၊နည္းဥပေဒညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား၊ လုပ္ထုံးလုပ္ နည္း စသည္တို႔ႏွင့္အညီ လုပ္ခလစာေပးရမည္။

(ဋ)     အလုပ္ေၾကာင့္ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိမႈ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းခ်ိဳ႕ယြင္းဆုံးရႈံးမႈ ေရာဂါရရွိမႈ၊    ေသဆုံးမႈ တို႔ျဖစ္ပြားေသာအလုပ္သမားမ်ားအတြက္                        သက္ဆိုင္ရာအလုပ္သမား(သို႔မဟုတ္)  အေမြဆက္ခံခြင့္ရွိသူအား တည္ဆဲဥပေဒႏွင့္အညီ ရထိုက္သည့္ နစ္နာေၾကးႏွင့္ေလ်ာ္ေၾကးကို  ေပးရမည္။

(ဌ)     မိမိ၏ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈတြင္ လာေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ နိုင္ငံျခားသားကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ မ်ားႏွင့္ ႀကီးၾကပ္သူမ်ား မိသားစုဝင္မ်ားသည္ တည္                    ဆဲဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား အမိန္႔ႏွင့္ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ဓေလ့ထုံးစံမ်ားကိုေလးစားလိုက္နာရန္ ၾကပ္မတ္ရမည္။

(ဍ)     အလုပ္သမားေရးရာဥပေဒမ်ားကိုေလးစားလိုက္နာရမည္။

(ဎ)     ဥပေဒႏွင့္အညီ တရားစြဲဆိုခြင့္ႏွင့္တရားစြဲဆိုခံနိုင္ခြင့္ရွိရမည္။

(ဏ)   ခြင့္ျပဳမိန္႔(သို႔မဟုတ္) အတည္ျပဳမိန္႔ပါ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈလုပ္ကိုင္နိုင္ရန္အတြက္ လိုအပ္ခ်က္အရ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမွတပါး ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈႏွင့္မသက္ဆိုင္                      ေသာ သစ္ေတာမ်ားခုတ္ထြင္ျခင္း၊သဘာဝသယံ ဇာတမ်ားတူးေဖာ္ျခင္း စသည့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္ပ်က္စီးေစျခင္းႏွင့္    လူမႈစီးပြားေရး                       ဆုံးရႈံးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစပါက အဆိုပါဆုံးရႈံးနစ္နာမႈအတြက္ ထိေရာက္သည့္ ေလ်ာ္ေၾကးကို နစ္နာသူထံသို႔ ေပးေလ်ာ္ရမည္။

(တ)    ေကာ္မရွင္က ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းမ်ားအား စစ္ေဆးၾကည့္ရႈ႔ရန္ ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားလာပါက မည့္သည့္ေနရာကိုမဆို ဝင္ေရာက္စစ္ေဆးရန္                    ခြင့္ျပဳေပးရမည္။

(ထ)    သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဥပေဒႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္မႈစစ္ေဆးျခင္းဆိုင္ရာလုပ္ထုံး လုပ္နည္းမ်ားအရ ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရန္ လို                     အပ္ေသာရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈမ်ားသည္ဆန္းစစ္ျခင္းမ်ား မလုပ္ေဆာင္မီ ေကာ္မရွင္၏ခြင့္ျပဳမိန္႔(သို႔မဟုတ္) အတည္ျပဳမိန္႔ကို ဦးစြာရယူရမည္။    ဤသို႔                       ေကာ္မရွင္၏ ခြင့္ျပဳမိန္႔(သို႔မဟုတ္) အတည္ျပဳမိန္႔ရယူထားသည့္ ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံမႈမ်ားသည္ ၎တို႔လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေန သည့္ကာလတစ္ေလ်ာက္                      လုံး လိုအပ္သည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္မႈႏွင့္လူမႈေရးထိခိုက္မႈဆန္းစစ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္ရြက္မႈအေျခအေနမ်ားကို ေကာ္မရွင္သို႔တင္ျပရမည္။

အခန္း(၁၈)

ကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္သက္သာခြင့္မ်ား

၇၄။    ေကာ္မရွင္သည္နိုင္ငံေတာ္အတြင္းဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ လိုအပ္သည္ကိစၥမ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈမ်ား     ဝင္ေရာက္ေစျခင္းအားျဖင့္ နိုင္ငံေတာ္၏ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အေထာက္အကူျပဳေစေရးအတြက္လည္း    ေကာင္း၊တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား အခ်ိဳးက်မၽွတစြာ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစေရးအတြက္  လည္းေကာင္း၊အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္(သို႔မဟုတ္) သက္သာခြင့္တစ္ရပ္ရပ္ကိုျဖစ္ေစ၊တစ္ရပ္ရပ္ထက္ ပို၍   ျဖစ္ေစခံစားခြင့္ျပဳရန္ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူက ေလၽွာက္ထားလာလ်င္ စိစစ္၍  ခြင့္ျပဳေပးနိုင္သည္။

၇၅။    (က)   ဝင္ေငြကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဖြံ့ၿဖိဳးမႈနည္းပါးေသာေဒသမ်ားအား ဇုန္(၁) အျဖစ္  လည္းေကာင္း ဖြံ့ၿဖိဳးမႈအသင့္အတင့္ရွိေသာေဒသမ်ားအား                     ဇုန္(၂) အျဖစ္လည္းေကာင္း၊   ဖြံ့ၿဖိဳးမႈရွိေသာ ေဒသမ်ားအား ဇုန္(၃)အျဖစ္လည္းေကာင္း အစိုးရအဖြဲ႕၏အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္   ေကာ္မရွင္ကအမိန္႔                       ေၾကျငာစာထုတ္ျပန္သတ္မွတ္ကာ ဇုန္(၁) အတြင္းရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူမ်ားအား   စီးပြားျဖစ္စတင္ေသာ ႏွစ္ အပါအဝင္ တဆက္တည္း (၇) ႏွစ္အထိ                        လည္းေကာင္း ဇုန္(၂) အတြင္း ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံသူမ်ားအား စီးပြားျဖစ္စတင္ေသာ ႏွစ္အပါအဝင္ တဆက္တည္း  (၅)ႏွစ္အထိလည္းေကာင္း၊ဇုန္(၃)                        အတြင္း ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံသူမ်ားအားစီးပြားျဖစ္စတင္ေသာ  ႏွစ္အပါအဝင္တဆက္တည္း(၃)ႏွစ္အထိလည္းေကာင္း ဝင္ေငြခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳနိုင္                        သည္။

(ခ)   အစိုးရအဖြဲ႕၏အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေကာ္မရွင္သည္ ဇုန္သတ္မွတ္ျခင္းကို သက္ဆိုင္ရာေဒသမ်ား၏ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအေပၚမူတည္၍အခါအားေလ်ာ္စြာ                    လိုအပ္သလိုေျပာင္းလဲ    သတ္မွတ္ နိုင္ သည္။

(ဂ)     ဝင္ေငြကင္းလြတ္ခြင့္ကို ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ရန္ ေကာ္မရွင္က အမိန္႔ေၾကျငာ စာထုတ္ျပန္ထားသည့္ ကိစၥမ်ားအတြက္သာ ခြင့္ျပဳရ                        မည္။